Jongeren

Jongeren hebben het nodig om veilig op te kunnen groeien. We waarderen het jongerenwerk vanuit maatschappelijke organisaties, verenigingen (scouting en sportverenigingen) en kerken enorm. We zetten in op een laagdrempelig en toegankelijk Centrum voor Jeugd en Gezin als onderdeel van de lokale toegang tot jeugdhulp. Het motto daarbij is: “Eén gezin – één plan – één regisseur!” De gemeente zet in op preventie van (v)echtscheidingen, bijvoorbeeld door relatietherapie voor ouders ter beschikking te stellen. De inkooporganisatie van de jeugdzorg moet wat de SGP Veere betreft los komen te staan van de GGD in een aparte gemeenschappelijke regeling (GR). De burgerlijke gemeente werkt samen met kerken en onderwijs ten aanzien van het aanbieden van opvoedingsondersteuning aan ouders. De gemeente is verantwoordelijk voor de aanpak van kindermishandeling en huiselijk geweld en ziet erop toe dat meldingen bij Veilig Thuis snel en adequaat worden opgepakt. Indien nodig zet de gemeente hulpverlening in.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.