Handhaving

Preventie is het belangrijkst, daarna volgt handhaving. Betrek burgers bij het voorkomen van overlast en het melden van onveilige situaties. Buurtpreventie willen we als SGP Veere stimuleren. De gemeente kan dit met politie en BOA’s (Buitengewoon Opsporingsambtenaren) helpen organiseren en faciliteren. Streven is in ieder dorp een app-groep en laat de politie en de BOA’s daarin meekijken. Het is wel van cruciaal belang dat als er opvolging nodig is van de politie, die er dan ook snel komt! Handhaving spitst zich toe op beperking van overlast. Ga daarbij eerst in gesprek met betrokkene in plaats van direct een bon! Voor een doelmatige inzet van BOA’s zijn toerusting (communicatieve vaardigheden), een juiste uitrusting en benodigde bevoegdheden van belang. Overlast op onze mooie stranden pakken we op de juiste manier aan! In geval van overlast van huurders wordt passend en consequent gehandhaafd. Dossieropbouw vindt onder andere plaats door digitale registratie van meldingen van omwonenden. Als er aanleiding is, worden camera’s geplaatst op overlastplekken en onveilige plekken. Verder moet meer gehandhaafd worden op 'fietsen op voetpaden' en honden/paardenpoep.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.