Gastheerschap

Veere laat gastheerschap zien! We werken met mobiele informatiepunten met gastmensen die je de weg wijzen. Tevens komt er een informatiepunt bij de verkeershub (punt buiten de kern waar toeristen hun auto parkeren en vandaar overstappen op ander vervoer). We ontwikkelen een goede app met QR-code. De site van de gemeente wordt gebruikersvriendelijker gemaakt. Kwaliteit gaat voor kwantiteit in de toeristische sector (accommodaties). Privé-sanitair op minicampings wordt toegestaan. In de minicampingsector wordt differentiatie mogelijk aan de hand van eenheden van 'slapende minicampings'. Minicampings die willen investeren en verevenen (tegenprestatie leveren bv. in aanleg van wandelpad) krijgen extra camperplekken en mogelijkheid winterkamperen. Dit moet uitgewerkt worden in nauw overleg met de sector en vastgelegd in beleid. We stimuleren de innovatieve ideeën en initiatieven van de reguliere campings in het kader van verduurzamen (alternatieve energie, slim waterbeheer en -gebruik, samenwerking met agrarische sector etc.). Wat de SGP Veere betreft mag dit ook beloond worden met een stukje kwantitatieve uitbreiding en/of meedenken over de inzet van inkomsten uit de toeristenbelasting ten behoeve van het Veers toeristisch product. Hotels die met een goed plan komen waarbij ze willen investeren in uitstraling, duurzaamheid, verminderen parkeerdruk en bijdragen in het belang van omgeving en omwonenden krijgen de kans én positieve én actieve ondersteuning vanuit de gemeente.

Lid worden

Dankzij zo'n 30.000 SGP-leden, kunnen wij, landelijk en lokaal, een vuist maken in de politiek. Wil jij hier ook aan bijdragen?

Doneren

Is een lidmaatschap niet wat je zoekt, of je bent al lid? Ook financiële steun stellen wij erg op prijs.

Werk mee

Wil jij bijdragen aan het behalen van onze doelen? Bekijk dan de openstaande vrijwilligers- en vaste functies.