René de Visser

Wethouder

Ik ben René de Visser en sinds 19 mei 2022 wethouder voor de SGP in de gemeente Veere. Ik ben 56 jaar, getrouwd met Marjon, we wonen in Meliskerke en we genieten van 5 kinderen en 1 kleinkind.

Als wethouder heb ik de portefeuilles Ruimtelijke Ontwikkeling, Volkshuisvesting-Wonen, Handhaving, Economie (m.u.v. Recreatie & Toerisme) en ik ben 1e Loco Burgemeester. Het is prachtig om met inwoners, ondernemers, dorpsraden, de ambtelijke organisatie en de raad bezig te zijn met nieuwe ontwikkelingen; een hotel, een renovatie van een oude boerderij, een uitbreiding van een minicamping, een inbreidingsplan met een stuk of 20 woningen, herontwikkeling van een bepaald gebied. Kortom; onze mooie gemeente Veere nog mooier maken! Ten aanzien van Wonen staan we voor een forse opgave, ook in de gemeente Veere. We gaan woningen bouwen op ambitie voor verschillende doelgroepen: ouderen, jongeren, nieuwkomers, mensen in cruciale beroepen. De portefeuille Handhaving is weer een totaal ander terrein, ook erg belangrijk. Als we regels stellen, moet we elkaar daar ook aan houden. Tot slot mag ik de burgemeester af en toe vervangen als 1e loco. Een interessant takenpakket en genoeg te doen in Veere!