6 november 2023

Nieuwbouwprogramma

Afgelopen week hebben we in de commissie weer een aantal mooie stappen gezet in het nieuwbouwprogramma. Zo hebben we het kavelpaspoort Langendam Zoutelande en het beeldkwaliteitskader Fort den Haakweg Vrouwenpolder besproken. Dit zijn dossiers die al lang lopen en het is daarom mooi dat er weer een belangrijke stap is gezet. Fijn dat binnen afzienbare tijd op deze locaties woningen gebouwd kunnen worden en ook het tenniscomplex een upgrade gaat krijgen.
Ook hebben we het toetsingskader voor het nieuwbouwprogramma besproken. Niet alle 850 woningen kunnen tegelijk gebouwd worden en daarom is een goed toetsingskader om te kunnen prioriteren echt nodig. Als SGP zijn we wel kritisch en vragen ons af of dit kader het niet onnodig ingewikkeld gaat maken.
Wij zijn voor eenvoudige, duidelijke, maar ook praktisch toepasbare regels. Laten we het niet moeilijker maken dan het is. En... vooral gaan bouwen!

Sander Jacobse, raadslid SGP Veere